Rooman Parhaat Jätskispotit

Italialainen jätski on legendaarista, ja mä metskasin Roomassa ollessani sieltä muutaman kingin mestan mitä voi helposti suositella. Sellasia kahen markan jätskikiskoi on joka kulmassa mut jos haluu sitä timanttia kannattaa suunnata joko Giolittiin tai Della Palmaan. Molemmat mestat sijaitsee ihan muutaman blokin päässä Pantheonista. Molemmissa mestoissa jätskit tehään käsin, ja usein myös ne on tehty saman päivän aikana aidoista raaka-aineista jonka kans maistaa.

Giolitti on perustettu vuonna 1900, joten perinteitä riittää kaikkien niiden mahtavien makuelämyksien lisäks. Jätskejä on paljon erimakuja, ja sen lisäks samassa on leipomo/ kahvila jossa mä kävin muutamaan otteeseen brekkarilla. Sieltä saa kaupungin parhaat sisilialaiset cannolit kans. Mä otin haltuu rosé, oreo, ja shampanja jätskit. Outo mixi mut toimi. Törkeen hyvää jätskiä, ellei jopa parasta mitä oon ikinä syöny.






Della Palma on vähän niinku karkkikauppojen Toys R Us, ja siellä on joku 150 eri makua valittavana jätskeistä. Heillä on kans samassa kompleksissa skidi kahvila, mut se ei ole mun mielestä yhtä viihtysä kun esim. Giolitti. Jädejä on aina kaikista suklaapatukoista, hedelmistä oudompiiki makuihin, ja jokaiselle varmasti löytyy omansa. Mä halusin maistella, ja testasin kiwin, valkosen Galakin (joka on parasta suklaata), ja vesimeloonin. Tekstuuri on omaperäinen mut silti hyvä.
Suosittelen. 










3 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

onks egyptian queen sun vaimo?

Diamonds and Pearls kirjoitti...

Noup. . I´m not the king. I´m just a reporter.

Lalalaura kirjoitti...

sun blogiin ei pitäis koskaan tulla nälkäsenä!