Helsinki Midnightrun - Done Did It

Eilen lauantaina mä lähin hymyssä suin juoksemaan http://www.midnightrun.fi/ tapahtumaan, joka juostiin illalla pimeän tullen, jolloin radalle levitetyt äänet ja valot sun muut tulee enemmän esiin.
Reitti oli tosi urbaani ja melkee koko ajan juostiin assulla tai mukulakivillä, se luikerteli Kaisaniemestä Krunaan, sieltä Skattan kautta Kaivariin ja siitä Keskustan ja Espan läpi takas Kaisaniemeen.
Mulla on pieni flunssa pääl, mut ei mikää paha, joten päätin silti lähtee juoksee. Koko kesä on kans menny aika pitkälle urheilematta työkiireiden takia mut tää tapahtuma oli nyt hyvä potku perseelle ja uus alotus.
Sitä paitsi samalla ku 80% ihmisistä oli vetämässä lökää lauantai iltana ni siit tulee hyvää karmaa ku on ite ollu juoksemassa 10km lenkin.



Mä olin valkannu mun lähtöryhmän ihan liian nopeiden joukkoon, joka huomattiin heti lähdön jälkeen, heh.. Olin 1B ryhmäs joka lähti heti 1A (Eliitti) ryhmän jälkeen. Jo lähdössä oli ihan siisti fiilis, ne oli saanu tehtyy makeen siit lähtöalueesta.
Vähä ennen puoltaväliä mua alko jo vähä syömän ja alko tosiaan huomata et kesäl oli istuttu toimistossa eikä liikuttu, heti Presidentin linnan jälkee jopa Lumikki ohitti mut.
Oli aika ironinen olo kun reitti kulki jo sulkeutuneen Kaivohuoneen ohi, jossa oli jonkin verran kesällä tullu käytyä, nyt ovet on sulkeutuneet ja liskot ja haamut on vallannu Kaivon ja siitä enää vaa lenkkeillää ohi.

Täs vaihees tosiaan ei enää hymyilyttäny iiihan niin paljon enää..

Reitin loppuosalla oli kuitenkin mukavia juttuja, mm. puhallin orkesteri soitti Kaivarin puistossa josta lähti makee kynttilöillä koristeltu kuja Kasarmintorille päin. Espalla Samba ryhmä otti ilolla juoksijoita vastaan rytmin paukkeessa.

Maaliin päästiin loppujen lopuks ja nyt on hyvä fiilis! Mä juoksin ekaa kertaa mun Nike Sportsbandin kanssa ja koska en ollu ehtiny kalibroida sitä ni kilometri määrä vähä heittää, ja niinkun lopussa huomaa, olin maaliin tullessani sen verran ajatuksissani (hajalla) et unohdin painaa juoksun loppuneeks jonka takia vauhti tässä kaaviossa laskee ku vanhenevan miehen virtsakaari.

Tapahtumajärjestäjän sivuilta virallisten tietojen mukaan juoksin 10km matkan ajassa 53min 48sek, joka on ihan ok alle mun tunnin tavotteen. Tällä ajalla ylsin sijalle 695. Siit oon aika fileis et oon tän kaavan mukaan saanu pidettyy vauhdin about samana koko matkan.


Mä löysin tänää aamulla tän mulle uuden bändin, Peaches. Hyvä kamaa! Tsekatkaa.

2 kommenttia:

Pipari kirjoitti...

Oli kyl siisti tapahtuma, mut ens vuonna se voitais järjestää jo elokuus et ois lämpimämpi. :)

miten mä missasin noi soittajat, oon sokee!!

Carla kirjoitti...

jos mä oisin mies niin mä varastaisin kaikki sun kengät !