Tieni Tallinnaan

Mulla oli ilo tänää herätä auringonpaisteeseen ja hyppäsin heti sen jälkeen ku olin sanu unihiekat karistettua Linda Linesin paattiin jonka kokka osotti kohti Viroa.
Oli onneks peilikirkas ja tyyni keli koska mä tuun helposti merisairaaks, mä nautin pienen brekkarin laivalla ja fiilistelin musaa vaan samalla ku laiva lipu rauhassa Helsingin saariston halki.


Tallinna on oikeesti tosi nätti mesta! Kaupungilla on kahdet kasvot. Sinne on rakennettu tosi paljon uutta, täysin lasisia taloja on muutaman korttelin välein, mutta ihan yhtä paljon siellä on ihan ränsistyneitä taloja joille ei todellakaan ole tehty mitään.
Talouskriisi iski taannoin paljon raskaammin Viroon kun Suomeen ja mutta siistiä nähdä että sieläkin alkaa elpyä kaikki, turisteja näky tosi paljon vaikka kesä onki vähän niinku ohi. 
Mulle tulee jotenkin vaan todella kotosa olo kun sporia on läsnä, johtuu ehkä siitä et oon asunu 90% elämästäni ratikkaraiteiden varrella ja tossa ne kolisee nytki joka päivä ja yö, ja siihen on vaan tottunu.

Mun ihan lempimestoi Tallinnassa on tietty vanhakaupunki. Se on jotain sellasta mitä Suomessa ei oikee löydy ku muutaman korttelin verran jossai Pressanlinnan holleilla mut se ei o vaan sama. Siel on nättii.
Mun ihana oppaani vei mut makeelle näköala mestalle jossa en itseasiassa ollu ikin ennen käynykkään, ja jo pelkästään sinne tallustelu tapahtu siistin miljöön läpi.

Käytiin myös aevan mahtavassa suklaakahvilassa joka oli aika salamyhkäsesti sisäpihalle sijotettu ja se melkeen pitää tietää et sinne löytää koska se ei ihan millä pääkadulla ole. Mut ihan holleilla!
Mä en ehkä ikinä ole ollu yhtä viihtysässä paikassa, ja lämpötila ja kaikki oli vaan kohdallaan. Mä nauutin palan kakkua ja kokkolaa minkä hymyltä kerkesin. Tiskillä oli tarjolla vaikka ja mitä suklaasta tehtynä, mm. shamppanjan makusta vaahtoa kuorutettuna valkosuklaalla.
Kannattaa mennä käymään Pierren luona jos on menossa Tallinnaan.
Kakun jälkeen oli mukava olo taapertaa takasin satamaan ja kruisailla paatilla aringon laskiessa takasin Helsinkiin.
Teille jotka tykkäätte lukea matkustelusta on luvassa mukavia viikkoja edessä sillä huomenna matkaan Suomen kultapisteeseen nimittäin Ouluun, ja ensi viikon maanantaina suuntaan melkee muutamaks viikoks Ranskan Rivieralle joten matskua on tulossa.
Pysykää mukana!


13 kommenttia:

ella kirjoitti...

laita välillä jooko ihan normiasetuksilla otettuja kuvia? :) blogin musta tausta ja kuvien tummennetut reunat antaa vähän synkän kuvan ei-niin-synkästä blogista!

Anonyymi kirjoitti...

tervetuloa ouluu! :) ja hajoan joka kerta tuolle "kokkolan" juomiselle, ihan hulvaton nimi kokikselle :--D

Anonyymi kirjoitti...

sulla taitaa olla uus tyttö kuvioissa?

Anonyymi kirjoitti...

olis tosi makeet saada sulta semmonen suomi-kaupunkien yhteenveto postaus.Plussii,miinuksii,vinkkejä tms..Sun tyyli ja asenne on niin kohdillaan!

Anonyymi kirjoitti...

Käytä vaan sanaa "kokkola" ,kla on ihana paikka......ainakin joskus... makeet vaatteet ollu reissun piäl

Anonyymi kirjoitti...

tervetuloo ouluun! mitä nää täällä?

Anonyymi kirjoitti...

heh jännä kattoo kuvii ku on kierrelly iha samoil mestoil, mul on lähes samanlaine kuva tuolt näköalapaikalt paitsi et ite siin :D

Anonyymi kirjoitti...

arabias on vanhakaupunki......

Anonyymi kirjoitti...

bongasin sut tänään oulusta matkalaukkuines! olit kyllä ihanan pirtee ku hymyilit vaa yksinäs ku kävelit :D

Diamonds and Pearls kirjoitti...

Mä oon koukussa pinhole efektiin, kaikesta tulee kauniimpaa niin. Give me a break! :D

Thanks!

Ei ole uus tyttö kuvioissa, vaan erittäin hyvä vanha ystävä.

Thanks! mä taas puolestani mielelläni kokoaisin lukijoilta niitä hyvii vinkkei!?

Kiitos!

Oulu on nii lepposa mesta et siel väkisin alkaa hymyilyttää vaikka raahaiskin 36kg laukkua hiessä :)

Kiitos kaikille kommenteista!

Anonyymi kirjoitti...

voivoii nää oot ollu oulusa :) toivottavasti sulla on ollu täälä mukava reissu!

Anonyymi kirjoitti...

Kiva postaus! Lisää matka postauksia vaa tulemaa :)
Jännä kelaa ketkä tossaki vanhassa, ränsistyneessä puutalossa (8 kuva) on asunu. Näyttää silt et se on joskus kauan sitte ollu aika hieno mesta !

Anonyymi kirjoitti...

onko sun ystävällä vielä blogia :)