Välitavoite

Tänään on ollu Metro lehden mukana juoksuliite, josta löytyy allekirjoittaneen pienimuotoinen kirjoitus siitä miten mä päädyin lenkkarit jalkaan.
Ne ketkä missas tän episodin löytyy tarina tästä vielä muutamalla lisä höysteellä.


Kun vuosi 2010 pyörähti käyntiin, mä en ollut ottanut mies muistiin juoksuaskelia, jos ei sporaan juoksemista lasketa. Eräänä perjantaiaamuna lätkätreenien jälkeen Arvi Lind tuttuun tapaansa kertoi tarinoita pukukopissa, jolloin hän laukas hyvän elämänviisauden, ” ihmisellä täytyy olla elämässä intentioita, eli välitavoitteita!”. Sen viikonlopun mä mietin, et mikähän voisi olla mun seuraava.

Seuraavalla viikolla mä matkustin talvilomalle Miamiin, ja siellä ollessani sain eräältä tutulta tarjouksen että heidän yrityksen kautta pääsisi juoksemaan Helsinki City Run puolimaratonin, ja siin vaiheessa mä kuulin Arvin äänen mun pään sisällä ja pyysin ystävääni ilmoittamaan mut juoksuun! Se tarkoitti myös sitä että mä sain lomallani hyvän syyn lähteä kenkäostoksille!

Kun pääsin Suomeen, kävin jonkin verran juoksemassa, mutta aika vähän jäi aikaa valmistautua HCR puolimaratoniin. Suoritin sen kuitenkin perusteellisesti ja jätin pois myös epäterveellisen safkan sekä päihteet, esimerkiksi Vappuna oli monen vaikea uskoa miksi en dokannu niinku muut. Se vaan voimisti mua, ja anto mulle hyvää karmaa seuraavana viikonloppuna tapahtuvaa suoritusta varten. Tapahtumapäivänä olin todella fiiliksissä, siitä oli aikaa kun olin ”kilpaillut” edes itseni kanssa kunnolla, ja pääsin kuin pääsinkin maaliin ajassa 2h 10min, vaikka juoksu oli yksi Via Dolorosa, jälkeenpäin oli parempi olo kuin eläissään ja tuntu et, olisin elämäni kunnossa.

Se oli kova potku perseelle, sen jälkeen olen ottanut osaa mm. Aids Juoksuun (5km), Midnightrun´iin (10km), ja käynyt muutenkin juoksemassa. Tälläkin hetkellä olen lomailemassa Rivieralla, ja olen lähes joka aamu herännyt juoksemaan kaunista rantabulevardia pitkin noin 5km lenkin, joka tällä hetkellä saa mulle sen saman voittaja fiiliksen joka kerta ku HCR juoksun jälkeen, ja mikäpä sen parempi tapa aloittaa päivä.

Olen kans huomannu et koska aina lähtee juoksee musat korvilla, oon alkanu enemmän kans fiilistelee musaa ja vaihtelee biisei podille useemmin. Nykyää kans pitdän juoksupäiväkirjaa Niken + Sportsbandin avulla, johon tallentuu kaikki tiedot juoksuvauhdista kalorien kulutukseen, jonka jälkeen mä saan iskettyy kaikki faktat koneelle missä ne on tallessa. Oon tykänny paljon siitä et saa omasta juoksusta välittömän palautteen.

Mä oon haaveillu maratonista mut haluisin juosta sen jossain muualla kuin Helsingissä, esim Nykissä tai Köpiksessä, jossa voi vaan mennä uusia maisemia ihaillen. Mut mä tiedän etten ole valmis siihen, mut kun aika tulee, Im down for it. 



Lento-, ja matkalaukkusäädöistä huolimatta mä oon nyt siis Beirutissa ja lenkkarit on mukana, ja viel en o kerenny, mut aion ahkeraan käydä lenkeillä, ja saattaa olla et pääsette joku päivä messiin!

Tässä on yks sellasista biiseistä joka saa mun jalat liikkuu vaik piiputtais kuinka paljon tahansa, toimii mulle.



Pian taas lisäää!

5 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

kiitos motivaatiobuustauksesta :) jos sitä lähtis aamusta lenkille.

p.s. biisi jätti toivomaan lisävalaisua sun lenkkiplaylististä! vink vink ja niin edelleen :)

Diamonds and Pearls kirjoitti...

Tosi vaikee aina juosta sen
"And the hand go up... and they stay thereeeeer and they stay theeeerr"
kohdan aikana..

Anonyymi kirjoitti...

Sun pitää hommaa tämmöset juoksukuulokkeet itelles! :) Hahaha!
http://www.planet-sports.de/category5_121/product93235/product_info.html

Anonyymi kirjoitti...

haha sama lenkkibiisi, jes!

Anonyymi kirjoitti...

hienosti kirjotettu! nyt sainkin inspist lähtee lenkille;)) -->