Pariisi In-n-Out

Viime viikolla kun lensin takas himaan Biarritzista, olin tahallani bookannu mun lennot niin et mul on aikaa käydä Pariisissa vähän pyörimässä, vaikka aikaa olikin vaan about saman verran ku ois ollu Ruotsinlaivalla ja olis rantautunu Stokikseen mut silti oli todella kiva päivä!
Eka spotti mihin iskin suoraa kentältä oli Notre Dame joka nous ihan mun ykkös suosikiks viime reissulla, yksinkertasesti yks maailman kauneimmista rakennuksista, ja sisällä sellane tunne valtaa ruumiin ettei tiedä mis sitä oikeen on.

Mä olin ekaa kertaa Pariisissa muutama kk sitten kun vietin talvilomaani, ja okei, oli nopee visiitti siloinkin, mut jotenki ihastuin koko paikkaan. Siel on mukava ilmapiiri.. Eniten tykkään kuitenki siitä miten hienoa arkkitehtuuria siel on, ihan perus talotkin on todella nättejä..

Samalla ku hengasin Notren Damen edes ni bongasin ehkä tähän mennes 2009 siisteimmän lätsän aikaan! Tollane iso donitsi vaa kupolin kattona! Hieno!
Pariisi on iso mesta mut melkee kaikki "nähtävyydet" sun muut on joen varrella ja sitä pitkin onki kiva kävellä paikasta paikkaan jo mukavan jokimaiseman ansiosta.
Seuraava mesta mihin raahasin itteni ja matkatavarani oli Louvre. Mun piti vaihtaa lentokenttää siel ja jouduin tämän vuoksi vetämää matkatavaroitani perässä koko päivän..
Louvrella mul oli tällit paikallisen ystäväni Ceasar´in kanssa johon mä oon tutustunu joskus varmaa 7 vuotta takaperin kun hän oli suomessa työharjottelussa itseasiassa samassa firmassa jossa itse olen tällä hetkellä töissä.. Ja me lähettii siit yhessä nauttimaan päivästä Pariisissa..
Lähettiin taas tallustelemaan jokea pitkin maisemia ja rakennuksia ihaillen...
Päädyttii käymää Eiffelillä pikaseen ku haluttiin istahtaa johonki hetkeks... ja muuten, tsekatkaa mitä mul on jalas! Mä käytin muutamaankin otteeseen mun DC´n mismatchejä!
Unohdin viimeks ihan kokonaan mainita et nää on muuten collabo kengät Groove Armadan kanssa, jotkut varmaan tunnistaakin GA logon kengän kielessä.
Ceasarin sanojen mukaan oli siihen mennessä kesän selvästi kuumin päivä, ja lämpöö tuntu olevan lähemmäs 30, ja hikoilin ku sika ku kiskoin matkatavaroita pitkin Champs Elyseetä Eiffelin visiitin jälkeen..
Käytiin Luiskalla vähän vertailemassa hintoja suomen liikkeeseen verrattuna ja aika samoissa ne oli kyl.. Se mikä Vuittonil oli kyl hienompaa ku mitkää tuotteet on niiden liiketila.. Mun lemppari kohta on tää ihan levoton kattoikkuna jonka vois kuvitella näkevän just jossain museossa tms.. Himmeintä oli et ku pyörittiin siel, ja selailtiin kirjoja kirjaosastolla (joo siel on Luiskalla kans kirjaosasto) niin törmättiin yhteen kirjaan joka oli suomalaisesta muotoilusta, ja se oli viel ihan pääkallopaikalla esillä siel.

Lopuks ennen ku jouduin lähtee sykkii kentälle päin käytii haukkaa take-a-way patongit riemukaarella. Seki on kyl uskomattoman kokonen rakennus jonka muuten Napoleon on joskus sillon way back laittanu rakenteille fyi...
Vaikka olinki heränny Biarritzissa aamu viideltä lennolle, ja sykkiny laukkujen kans heltees koko päivän, olin oikeesti aika hajal siin vaihees ku piti alkaa lähtee illal kotia kohti, mut olin silti ihan fiiliksissä koska oli ollu niin mukava matkustuspäivä. Ne harvoin on sellasia et pääsis yhtään nauttimaan mistään, mut täl kertaa niin kävi.. Ja vaikka lennolle ehtiminen tekikin tiukkaa kaikkien metro seikkailuiden jalkeen ehin kuitenki ajoissa, ja pääsin yöksi kotiin.
Mä en oikee osaa päättää et kummista tykkään enemmän, Ciaran plehoista vai noista järkyttävän kokosista rekoista, molemmat on siistei!

Kiva et myös Kanye pyörii hyvässä seurassa, heh..

8 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

alyttömän komea toi sun kaveri, saisko sen numeron ;)

Diamonds and Pearls kirjoitti...

Heheh, en taida uskaltaa antaa ilman lupaa :)
Ceasar saattaa tehdä tänä kesänä Vespalla tourin Suomeen kyl!

Anonyymi kirjoitti...

Kattelin ihan samaa että mielettömän hyvän näkönen kaveri sulla tuolla Pariisissa! ;)

Anonyymi kirjoitti...

Joo siis munkin oli pakko tulla kertoon että toi on niiin kuuma toi sun kaveris :D Koska tulossa taas kysymyspostausta? :)

Anonyymi kirjoitti...

oot niiin sulonen

Jannina kirjoitti...

Sun blogia on ihan sika kiva lukea! keep on going :)

Diamonds and Pearls kirjoitti...

hahah, pitää vinkkaa Ceasarille et tääl riittäs vientiä, heh :)

Kiitos kaikille palautteesta!

Anonyymi kirjoitti...

säki oot tooosi sulonen :)