Big Bisnes In Tignes

Mä tosiaan ehin olla vaan yhen yön himassa Losin keikan jälkeen, ja seuraavana päivänä mun piti lähtee työ reissulle Tignesiin Ranskaan. Me lennettiin Geneveen ja otettiin sielt vuokra auto alle ja ajettiin Ranskan puolella. Lopuks kun oltiin asetuttu aloilleen siellä avautu meidän hotellihuoneesta todella kaunis näköala suoraan vuorille. Jo pelkästään meiän hotla oli jonkun 2100m korkeudessa ja siel ilma oli niin ohutta et ei tarvinnu ku pienet portaat kiipee ylös ja sitä oli ihan hengästyny.

Mä en ennen ole ollu Euroopassa Alpeilla ja tää oli mulle tavallaan uutta kaikki. Sitä tuntu maailma yht´äkkii todella pieneltä ku mietti tos vaihees et oli viel toissapäivänä ollu Losissa ja käyny välissä himassa nukkumassa vähän ja nyt oliki jo ihan muissa maisemissa.


Meiän hotellilla oli aika kiva spa osasto ja täytyy sanoa etten mä ole mikään saunoja, oikeestaan en ollenkaan viihdy klassisessa saunassa. Mut sit mä taas viihdyn jacuzzissa erittäin hyvin, ja höyrysaunassa kans, mä kans uin aika paljon, teki hyvää vähä käydä pyörimäs lumessa ja sit hyppää lämpimään uima-altaaseen uimaan pitkän päivän jälkee ku oli istunu koko päivän.

Muutamana päivänä ehdittiin kans työ hommilta mäkeen joka oli enemmän ku kiva homma. Muutaman ekan päivän aikana ku oltiin paikan päällä dumppas lunta ihan kiitettävästi, ja sit kolmantena päivänä BOOM, ihan kirkas taivas otti meiät vastaan ku lähettiin aamulla liikenteeseen.

Niinku jotkut jo tästä näki ja sai käsityksen oli siel sää ja maisemat enemmän ku kupissa, ne oli melkeen jopa saavissa. Oli kiva laskea koska siel ei oikeestaan ollu sesonki alkanu viel ja siel ei ollu oikee missää ketään, ei päivällä mäessä eikä myöskään kyl sit iltasin yössäkään.

Se muutaman päivän lumentulo mahdollisti myös sen että mä pääsin elämässäni ensimmäisen kerran kosketuksiin puuteri lumeen pulkan välityksellä, vaikka vähän sitä sai kiivetä hakemaan oikeita linjoja kiviltä vältyttii, slämeiltä ei. Mut oli kyl nättii.

Rinteestä oli tosi nätit näkymät suoraan kylään.

Korkein piste mikä siellä on, on tää kuumottavan näkönen huippu jonka korkeus oli siellä 3500m paikkeilla

Laskupäivien jälkee sitä taas sai kiittää ja kuittaa hotellin Spa´ta. Jalat ja selkä aivan hajalla ja sit vaa vähäks aikaa lillumaan. Mä valehtelematta vietin joka päivä ku me oltii tuolla vähintään tunnin päiväs jacuzzissa, altaassa ja saunassa..

Mun italialaiset ja ranskalaiset työkaverit kans pääty ottamaan muutamana iltana aika kovii lumisotia altaassa, mikä on ehkä siisteintä ikinä. Lumisotaa uima-altaassa, tuplasti kivaa. Mä olin ihan sitoutumattomana, ja heittelin molempien valtioiden edustajia minkä kerkesin.

Yks ilta me käytii porukalla syömässä melkeen siellä vuoren huipulla sijaitsevassa ravintolassa, ja sinne mentiin tollasella erittäin James Bond henkisellä junalla joka kulki vuoren sisällä ja meni aina noin 3000m korkeuteen.

Siel huipulla oli aika juustoset sapuskat, muutenki ranskalaisilla on kyllä ihan oma meininki ruuan suhteen. Tollasen ison lämpöjutun alla annettiin hetken juuston sulaa jonka jälkee sitä lapioitii lautaselle oikee olan takaa siihen sit dippailtiin leipiä sun muita. Uutta ainaki mulle koska tätä ei kyl fondueks voinu oikee kutsuu.


Muuten kyl mun jenkeissä alkanu ähky kyl jatku Ranskaan asti, ruoka oli aivan liian hyvää. Mä samalla tavalla ku viihdyin siel allas osastolla, tuli ehkä about joka päivä syötyy vuohen juustoo ja mä aloinki tunkemaan sitä aika moneen ruokaan mihin se ei välttämättä edes kuulunu, mut se vaan sattu maistumaan sillä hetkellä ni why not. Tässä muun muassa pääsin maistamaan pupua ja iskin kylkeen vähän vuohenjuustoa, toimi.

Me saatiin kanssa aika hauska yrityslahja siellä ku oltiin, nimittäin Rob Dyrdek oli signannu meille yhen laudan omistuskirjotuksien kanssa.

Muuten Tignes oli kyl kiva paikka, mut toisin ku esim LA, en mä mitenkään erikoisemmin syttyny siihen et ois pakko päästä takasin, mut oli kyl todella hienoa päästä näkemään noinkin kaunis kylä ja päästä alottamaan talvi vähän etuajassa Suomeen nähden.

Mä oon odottanu tätä musavideoo ku kuuta nousevaa. Mä oon Jenkeis paljon fiilistelly tota biisiä ja trailerin perusteella video näytti ihan mahtavalta. Mun teki mieli jo postaa se traileri sillon ku olin niin fileis siit mut onneks maltoin. Mä tykkään todella paljon Ri Ri´n vaatteista täs videossa, ainaki hiiri kypärä on Jeremy Scott´in suunnittelema, häntäki mä oon ennenki fiilistelly todella paljon blogissa. Mä myös tykkään sotaleffoista joten tää iskee muhun. Ja Rihanna on kans kyllä todella todella kuuma.

9 kommenttia:

Tea ♥ kirjoitti...

Ihanan näköset lumimaisemat! ja toi sun takkis on jotenki tosi piristävän näkönen :)

Anonyymi kirjoitti...

Kivoja kuvia ja hyvännäköinen mies! :p

MIlli kirjoitti...

Vähän sulla on varmaan hauska työ!:) Kiinnostaa tietää että mikä oot ammatiltas tai missä oot töissä?

Anonyymi kirjoitti...

ööö oot helvetin kuuma, nothing else to say !!
tai no siis, ihan mageet alpit...

Anonyymi kirjoitti...

minkä alan hommia teet? tollanen matkustelu vaikuttaa vaan niin siistiltä!

Diamonds and Pearls kirjoitti...

Mä olen vaatealalla töissä mutta en halua mennä yksityiskohtiin asian tiimoilta, haluaisin säilyttää ne yksityisenä asianani. Toivon että ymmärrätte ja kunnioitatte.

Kiitos kaikille palautteesta! :)

Anonyymi kirjoitti...

Moi!

sun blogi on ihan ykkönen, sun tyyli kirjottaa ja kuvata on tosi magee. Kielipoliisina toivoisin tietty viel että ne yhdyssanavirheet sais mäkeen, rakentavaa kritiikkiähän täytyy aina antaa ;)

Ei muuta ku keep up the good work!

-Candy

Diamonds and Pearls kirjoitti...

Kiitos paljon!

Mä tiedän, olet oikeassa, mul on tosi paljon kirjotusvirheitä ja harvoin on aikaa alkaa tarkistelemaan. Pahoittelen.

Rakentava kritiikki on aina tervetullutta.

Thanks!

Jenny kirjoitti...

toi sulatettu juusto ei tosiaankaan ole juustofondueta :D se onpi racklettea! :)