Murakami Versailles Paris

Kello oli 05.00 kun mun herätyskello Lontoolaisessa Smart Packpackers hostellissa soi, ja mä aloin vetää rättiä niskaan, jotta ehtisin Euro Star junaan joka ampuis Pariisiin. Heitin villakangastakin päälle ja pujotin Kai Kai KiKi rintaneulan kankaan läpi ja lähin kohti St Pancrasin juna-asemaa.

Muutaman tunnin kun olin istuskellu junassa, saapui putki Gare Du Nordin asemalle Pariisiin, jonne olin tullu kattomaan Takashi Murakamin näyttelyä Versaillen palatsiin. Lähdin koko matkalle tän näyttelyn takia, mutta koska olin ollu Pariisissa useita kertoja ja halusin nähä Lontoon, päätin täten tehä vaan tälläsen kätevän päiväreissun Ranskan puolelle.

Kun mä pääsin Versaillen porteille, oli se jo paikkana todella häkellyttävä, törkeen kokonen tontti ja pramein tönö mitä mä oon ikinä nähny. Harmi että oli syksy, ja vähä sateinen keli, jos auringon säteet ois osunu ton talon kylkee ois stiletisti tarvinnu plehat.

Mä olin todella innoissani kun viimein pääsin sisälle Versaillesin palatsiin joka alunperin rakennettiin kunigas Louis XIII metsästyslinnaks. Mä oon pitäny Murakamin jutuista jo vuosia, ja tää oli eka kerta mulle kun pääsin näkemään sen töitä tässä mittakaavassa, ja se kontrasti minkä sen työt tuo Versaillesin palatsiin on uskomaton. Pinkkejä japanilaisia kukkia vierekkäin kultaraamisten tuhat jotai vuoden klassisista maalauksien kanssa. Mä kiersin ja kiersin moneen kertaan koko shown ja fiilistelin. Paikan päällä oli näytillä mm. Pharrell Williamsin kanssa tehty collabo työ joka kuvastaa Murakamin Mr Dob hahmoa, jolla on suussaan Jacobin timanttien avulla toteutetut 7 Pharrelin lempituotetta jotka kuvastaa amerikkalaista kulttuuria. Kyseinen teos myytiin taannoin 2. miljoonan hintaan.

Kyseinen näyttely oli vain rajatun ajan esillä, ja mä olen todella ilonen et tän ikkunan sisällä mulla oli mahdollisuus matkustaa Pariisiin saakka katsomaan se. Maaliskuussa 2011 julkastaan näyttelystä kovakantinen kirja joka on mun Amazonin wish listillä jo.
Seuraavaksi lisää Pariisia. . .






















3 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Reissailetsä yleensä yksin vai isommalla jengillä?

Diamonds and Pearls kirjoitti...

Tää oli ihan soolo missio

Anonyymi kirjoitti...

No tää oli hyvä posti. Varmasti hieno näyttely.
Muutenkin blogi parantunut kun olet vähän kasvanut. Ei voi sietää sellaista "brändien" nuolemista mihin olet kyllä syyllistynyt toisinaan.