Maailma Kylässä

Mä kävin lauantaina herkuttelemassa junaraiteiden tuntumassa Kaisaniemeen ja Rautatientorille järkätyssä Maailma Kylässä tapahtumassa. Siellä on paljon pieniä käsityökujoja, ja aktiviitetteja. About kaikilla poliittisilla puolueilla kans teltat. Persujen telttaa en nähny.

Vaikka tekemistä ja näkemistä olis riittäny vaikka kuinka täs ilmasessa setissä, mua kuitenki kiinnosti oikeestaa pelkästään safkat! Siellä oli paljon erilaisia ruokakulttuureita edustettua, joita ei saa mistää rafloista. Paljon afrikkalaista safkaa oli tarjolla, joka muhun teki sinänsä vaikutuksen koska sitä ei oikee mistään saa.

Ekana mä kävin vetää skidin setin kamerunilaista mättöö, jossa tuli heti vastaan iso määrä uusia makuja, ja se oli ihan törkeen hyvää! Mausteista muttei tulista! Vähän makeeta puff puff - munkkia vikaks tasapainottaa, toimi. Paistettua riisiä ja hyvää vihannessekotusta.

Ihan päälikkö oli myös tuoksujen puolesta jo tansanialainen teltta, jonne mun nenä lähti mun torsoo viemään, ja jalat meni perässä. Riisissä oli skidiä kaneli fleivöriä, ja pienen leivoksen sisään oli taiottu mausteisia vihanneksia, joka täydens rikkaan kanan ja sen kastikkeen maun. Pavut on taikasana kun on musta kysymys.

Lopuks joku Yleis Radion äijjä tuli työntää mikin mun naamaan kesken mun ruokailun, ja alko kyselee jotain kysymyksiä ku mul on suu täynnä afrikkalaisia herkkuja. Enhän mä mitää fiksua saanu sanottua, vituikshan se meni.
Huomenna ehkä TVstä tuttu. Mahtavaa.

Setti on varmaan viel huomenna sununtaina auki, ja toiminnassa, joten hyvä paikka hakee sitä sunnuntai darrasafkaa. Nyt ette ainakaa voi sanoa ettette tienny.











Ei kommentteja: